Skip to content
Skip to content

Decelerácia pri figuríne po dynamickej frekvencii cez prekážku

Organizácia

  • Priestor: 20x12m
  • Interval zaťaženia: 3 min.
  • Interval oddychu: 2 min.
  • Počet opakovaní: 4x
  • Počet hráčov: 6+
  • Obtiažnosť: 1/5
  • Kategória: U12 +

Inštrukcie

  • Hráč štartuje od červenej méty
  • Beží submaximálne ku žltej méte
  • Skipingom 4x prekonáva žltú značku
  • Vracia sa submaximálne k červenej značke
  • Maximálnou intenzitou beží ku červenej figuríne (prekážke)
  • Pri prekážke brzdí až do zastavenia pred figurínou
Decelerácia pri figuríne po dynamickej frekvencii cez prekážku

Frekvencia cez prekážku s maximalizáciou rýchlosti behu.

Cvičenie zaraďujeme to kategórie kondičných cvičení, nakoľko ide o maximalizáciu rýchlosti v procese tréningu a rozvíjame ním tak vytrvalosť v rýchlosti v závislosti od intervalu oddychu medzi cvičeniami a sériami. Ideálne je rozdeliť hráčov do 5-6 členných skupín a medzi sériami zaradiť 2 minútový interval oddychu. Hráč začína od červenej značky, méty. Štartuje submaximálnou rýchlosťou behu po žltú značku, métu. Tu prekoná skipingom 4x žltú métu zo strany na stranu a submaximálnou intenzitou behu sa vracia ku červenej značke, méte. Od červenej méty hráč maximánou rýchlosťou beží 20 metrový úsek po červenú figurínu, prekážku pred ktorou úmyselne brzdí, deceleruje až do absolútneho zastavenia. V zastavení zastabilizuje polohu a pohyb tela na dobu 1 až 2 sekúnd. Vracia sa chôdzou na štart cvičenia. Medzičasom cvičenie rovnakým postupom realizujú ďalší hráči.

Koučovanie

  • Dodržanie rozdielu medzi intenzitou behov
  • Primeraná decelerácia schopnostiam hráča
  • Dôkladné rozcvičenie pred cvičením
  • Maximalizácia frekvencie nôh zo strany na stranu

Variácie

  • Namiesto žltej méty zvoliť nízku prekážku
  • Postupné zvyšovanie rýchlosti behu
  • Preskoky ponad značku znožmo
  • Predo-zadný skiping ponad métu / prekážku

K - Decelerácia pri figuríne po dynamickej frekvencii cez prekážku v 2D

K - Decelerácia pri figuríne po dynamickej frekvencii cez prekážku v 3D